Algemene voorwaarden.
Versie oktober 2024
Artikel 1. Algemeen en definities
1.1 Dot & Dash Studio CommV, een commanditaire vennootschap opgericht naar Belgisch recht, met zetel te Opstal 29 GV, 2650 Edegem, ingeschreven in de Kruispuntbank der ondernemingen onder het nummer 0788.428.074, rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar vennoot Natasja Ceulemans (hierna de “Dot & Dash” genoemd)
E-mailadres: natasja@dotanddash.be
Telefoonnummer : 0494/08 51 81
1.2. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
(1) Algemene Voorwaarden: huidige algemene voorwaarden
(2) Dienst(en): inzetten op strategische branding en het verhogen van de online en offline zichtbaarheid van ondernemingen door middel van branding design en -advies, grafische vormgeving, ontwikkeling, bouw en onderhoud van websites en webshops, strategische workshops, copywriting en digitale marketing in de ruime zin van het woord, met inbegrip van Online Diensten.
(3) Online Diensten: bestaande uit B2B cursussen, verkoop van templates, organisatie van workshops, enz...
(4) Dienstverlener: Dot & Dash of een door Dot & Dash aangestelde derde.
(5) Klant: Elke natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst afsluit met Dot & Dash en hierdoor de Algemene Voorwaarden aanvaardt
(6) Offerte(s): Een aanbieding of een offerte uitgaande van Dot & Dash (via website, sociale media of e-mail)
(7) Overeenkomst: De overeenkomst tot dienstverlening tussen Dot & Dash en de Klant na aanvaarding van de Offerte door de Klant
(8) Partijen: Dot & Dash en de Klant samen
(9) Schriftelijk: de schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar nodig
(10) Website: dotanddash.be
Artikel 2. Aanvaarding van de algemene voorwaarden
2.1 Elke Overeenkomst, van welke aard ook, tussen Dot & Dash en de Klant wordt aan de hiernavolgende Algemene Voorwaarden onderworpen. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk voorafgaandelijk en Schriftelijk werden overeengekomen.
De Offerte en de Algemene Voorwaarden alsook de finale Overeenkomst vormen steeds een ondeelbaar geheel en dienen samen te worden gelezen.
2.2 Het aankopen van een Dienst impliceert de integrale aanvaarding vanwege de Klant van deze Algemene Voorwaarden. De Klant doet daarbij uitdrukkelijk afstand van zijn/haar eigen algemene voorwaarden.
Artikel 3. Verbintenissen
3.1 Dot & Dash is door de aard van de dienstverlening gehouden tot een middelen- of inspanningsverbintenis en zal naar best vermogen volgens de heersende normen van zorgvuldigheid en goed vakmanschap haar opdrachten vervullen of Diensten verlenen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders werd overeengekomen.
3.2 Van de Klant wordt verwacht dat hij/zij Dot & Dash stipt op de hoogte brengt en houdt van alle informatie die (redelijkerwijze) nuttig en nodig is bij de uitvoering van de Dienst en zijn/haar actieve medewerking aan Dot & Dash verleent, telkens wanneer hem/haar hierom wordt verzocht.
3.3 Dot & Dash mag haar Diensten ten aanzien van de Klant geheel of gedeeltelijk schorsen of zelfs de Overeenkomst beëindigen als de Klant zijn/haar betalingsverplichtingen, of enige andere wezenlijke verplichting (zoals het tijdig aanleveren van de vereiste informatie) of enige andere verplichting volgende uit de Algemene Voorwaarden niet nakomt.
Artikel 4. Dienstverlening door derden
4.1 Dot & Dash kan bij het vervullen van de Diensten een beroep doen op de diensten van derden indien zij dat noodzakelijk of nuttig acht.
Artikel 5. Geldigheid Offertes
5.1 Offertes zijn enkel geldig en bindend binnen de tijdspanne zoals aangegeven op de Offerte of indien hierover niets werd bepaald, gedurende een termijn van 14 kalenderdagen volgend op de datum van de Offerte. Na afloop van deze termijn kan de Offerte niet meer door de Klant worden aanvaard. Offertes gelden enkel voor de Diensten uitdrukkelijk hierin opgenomen en zijn slechts geldig ten aanzien van de Klant tot wie ze zijn gericht.
5.2 Indien de Klant een beroep wenst te doen op bijkomende Diensten, die niet vermeld werden in de Offerte, zullen deze het voorwerp zijn van nieuwe onderhandelingen en dient een nieuwe Offerte te worden opgesteld. Indien de Overeenkomst reeds werd gesloten, zullen deze bijkomende Diensten het voorwerp uitmaken van een addendum aan de Overeenkomst. De bijkomende Diensten zullen worden gefactureerd aan de op dat ogenblik geldende prijzen en tarieven.
Artikel 6. Prijs- en betalingsvoorwaarden
6.1 Dot & Dash zal de gevraagde Diensten uitvoeren tegen de prijs zoals bepaald in de Offerte en/of zoals opgenomen in de Overeenkomst.
6.2 Bij aanvang van de Overeenkomst stelt Dot & Dash een voorschotfactuur op.
De uitvoering van de Diensten wordt pas opgestart na ontvangst van volledige betaling van deze voorschotfactuur op de rekening van Dot & Dash.
Al naargelang het project en de afspraken gemaakt tussen Partijen wordt het restsaldo gefactureerd bij oplevering van de Diensten, dan wel in gespreide betalingen.
6.3 Eventuele wijzigingen aan de gevraagde Diensten en/of bijkomende Diensten zullen bijkomend gefactureerd worden zoals bepaald in art. 5.2 van deze Algemene Voorwaarden aan de alsdan geldende prijzen en tarieven.
6.4 Online Diensten worden verkocht tegen en gefactureerd aan de Prijs zoals opgenomen op de Website en/of de Offerte. In afwijking van artikel 6.6 van deze Algemene Voorwaarden, zijn de Online Diensten onmiddellijk betaalbaar, tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders overeengekomen. De Klant krijgt pas toegang tot de Online Diensten, na volledige betaling van het verschuldigde bedrag.
6.5 Dot & Dash behoudt zich het recht voor om de overeengekomen prijs, na wederzijds akkoord, te verhogen indien één of meer kostprijsfactoren (met inbegrip doch niet beperkt tot energie- en loonkost) een objectief aantoonbare prijsverhoging ondergaan, ook al geschiedt dit ingevolge voorzienbare omstandigheden. Partijen zullen in dat geval nieuwe onderhandelingen starten omtrent de prijs. Komen de Partijen niet tot een akkoord, dan is Dot & Dash gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen mits het respecteren van een opzegtermijn van 2 kalendermaanden.
6.6 Elke factuur is betaalbaar uiterlijk veertien (14) kalenderdagen na ontvangstdatum ervan, tenzij anders vermeld op de factuur.
6.7 Indien de Klant niet akkoord gaat met een factuur, dient hij/zij deze schriftelijk en met redenen omkleed te protesteren binnen een termijn van acht (8) kalenderdagen te rekenen vanaf ontvangst van de factuur.
Indien de Klant vragen heeft omtrent (een onderdeel van) de factuur of de factuur betwist, schort dit de betaling van de gehele factuur niet op.
6.8 De prijs zoals opgenomen in de Offerte en de Overeenkomst is steeds integraal door de Klant verschuldigd.
6.9 Dot & Dash spreekt met de Klant een onderhoudscontract af voor het maandelijkse onderhoud van de website en/of de webshop, of telkens onderhoudswerken aan de website en/of webshop zich opdringen, dan wel voor het maandelijks verzorgen van branding Diensten.
De Klant betaalt hiervoor een vaste abonnementsprijs zoals opgenomen in de Offerte of de Overeenkomst.
Naar keuze van de Klant is deze abonnementsprijs voor onderhoud betaalbaar, ofwel jaarlijks, middels vooruitbetaling, ofwel via maandelijkse betalingen, waarbij de prijs telkenmale bij het begin van de maand aan de Klant wordt gefactureerd.
6.10 Ingeval van laattijdige betaling of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar en is de Klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een interest verschuldigd conform de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties alsook een forfaitaire schadevergoeding van tien (10) % van het openstaande bedrag, met een minimum van vijftig (50) euro, onverminderd het recht van Dot & Dash om een hogere schadevergoeding te vorderen indien de werkelijk geleden schade hoger ligt. Alle kosten voor het invorderen van een onbetaalde factuur zijn steeds ten laste van de Klant.
6.11 Dot & Dash is bij niet tijdige betaling door de Klant gerechtigd alle dienstverlening voor de Klant op te schorten, de website van de Klant tijdelijk offline te halen, of de Overeenkomst te beëindigen, zonder dat zij aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade die hieruit zou kunnen ontstaan.
6.12 Behoudens schriftelijke toestemming kunnen de bedragen die de Klant is verschuldigd op geen enkele wijze worden gecompenseerd met om het even welke bedragen waarop de Klant aanspraak meent te kunnen maken tegenover Dot & Dash.
Artikel 7. Duur en beëindiging van de overeenkomst
7.1 De Overeenkomst is van bepaalde duur en neemt een einde op het ogenblik van oplevering van de Diensten door Dot & Dash, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Een Overeenkomst van bepaalde duur kan door de Klant niet voortijdig worden opgezegd, dan met betaling van een forfaitaire verbrekingsvergoeding gelijk aan de prijs zoals opgenomen in de Offerte en/of de Overeenkomst.
7.2 Indien de Klant kiest voor onderhoud van de website en/of webshop of branding Diensten in de vorm van een abonnementsformule, betreft dit een Overeenkomst van onbepaalde duur, welke door elk van de Partijen kan worden opgezegd, mits het respecteren van een opzegtermijn gelijk aan twee (2) maanden. Opzegging gebeurt Schriftelijk per e-mail, tegen ontvangstbewijs verstuurd, op het e-mail adres zoals gekend tussen Partijen. De opzegging gaat in op de eerste dag van de maand volgend op de dag waarop de opzegging werd gegeven. Gedurende de opzegtermijn blijven de verplichtingen in hoofde van beide Partijen onverkort van toepassing.
7.3 Indien één van beide Partijen wezenlijk tekortschiet in de nakoming van zijn/haar verplichtingen en na hier uitdrukkelijk en schriftelijk door de andere Partij op gewezen te zijn, deze verplichting niet binnen veertien (14) kalenderdagen alsnog nakomt, is de andere Partij gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen zonder rechterlijke tussenkomst en zonder enige vergoeding verschuldigd te zijn. Dit artikel is eveneens van toepassing indien het vertrouwen tussen Partijen is geschonden en wel in die mate dat dit elke verdere samenwerking onmogelijk maakt, zodat er sprake is van een onherstelbare en definitieve vertrouwensbreuk.
Indien de Klant de Partij is die zijn/haar verplichtingen niet nakomt en Dot & Dash om die reden de samenwerking stopzet, dan dient de totale prijs zoals opgenomen in de Offerte en de Overeenkomst nog steeds te worden voldaan door de Klant.
Artikel 8. Werkwijze en Leveringstermijn
8.1 Eén-op-één overlegmomenten dienen steeds minstens twee (2) werkdagen op voorhand te worden verzet of geannuleerd.
8.2 Partijen stellen bij de aanvang een tijdlijn op, met daarin onder meer opgenomen de taken voor elk van de Partijen. Teneinde Dot & Dash toe te laten de Diensten tijdig en correct op te leveren, verwacht Dot & Dash een actieve medewerking van de Klant. Dit houdt onder meer in dat de Klant haar alle nuttige en noodzakelijke informatie tijdig overmaakt, zoals bepaald in de tijdlijn. Indien de niet-tijdige aanlevering van al dan niet foutieve informatie de oorzaak zou zijn van een niet correcte of niet tijdige oplevering door Dot & Dash, dan kan Dot & Dash daarvoor geenszins aansprakelijk worden gesteld door de Klant. Eventuele meerwerken of noodzakelijke aanpassingen ingevolge niet-correcte of niet-tijdige aanlevering van informatie of feedback door de Klant, zijn uitsluitend ten laste van de Klant. Indien de uitvoering van de Diensten meer dan twee (2) weken vertraging oploopt door toedoen van de Klant – in welke vorm dan ook -, behoudt Dot & Dash zich het recht voor om een forfaitaire vergoeding van 5% van de prijs als vermeld in de Offerte aan de Klant aan te rekenen. Bovendien zal Dot & Dash de uitvoering van de Diensten pas opnieuw aanvatten nadat haar alle nuttige en noodzakelijke informatie conform de tijdlijn werd aangeleverd én van zodra de agenda van Dot & Dash dit toelaat.
8.3 Dot & Dash verbindt er zich toe de Klant tussentijds op de hoogte te houden van de voortgang van de werken. De Klant heeft het recht om éénmaal feedback te geven op het werk van Dot & Dash.
Bijkomende, door de Klant gevraagde revisierondes, zullen in regie aan de Klant worden aangerekend, aan de alsdan geldende tarieven.
De Klant verbindt er zich toe Dot & Dash zorgvuldig, nauwgezet en tijdig te voorzien van feedback en opmerkingen. Het niet (tijdig) aanleveren van feedback of opmerkingen geldt als impliciete aanvaarding van de Diensten.
8.4 De overeengekomen leveringstermijn zoals weergegeven op de tijdlijn is steeds indicatief.
Dot & Dash verbindt er zich toe eventuele moeilijkheden of vertragingen in de uitvoering van de Diensten steeds transparant te melden aan de Klant.
De overschrijding van de leveringstermijn – om welke reden dan ook - doet geen recht op schadevergoeding of prijsvermindering in hoofde van de Klant ontstaan en kan geenszins de voortijdige beëindiging van de Overeenkomst en de daaruit volgende verplichtingen tot gevolg hebben.
8.5 Dot & Dash heeft het recht een meerprijs aan te rekenen indien de Klant verzoekt om de levering uit te voeren binnen een kortere termijn dan de voorziene, aangekondigde of overeengekomen termijn.
8.6 Situaties van overmacht, zoals nader omschreven in artikel 9 van deze Algemene Voorwaarden, verlengen in ieder geval de leveringstermijn.
8.7 Indien Partijen, in afwijking van deze Algemene Voorwaarden, een bindende leveringstermijn zijn overeengekomen, zal deze termijn worden verlengd wanneer de Klant, of voor de uitvoering van de Overeenkomst, met goedkeuring van beide Partijen ingezette derden, in gebreke blijven om de nodige informatie en/of feedback aan te leveren.
8.8 Op Dot & Dash rust een inspanningsverbintenis. Dot & Dash kan in geen enkel geval verantwoordelijk worden gehouden voor het niet-behalen van het door de Klant gewenste of beoogde resultaat.
8.9 De Klant dient het geleverde werk na te kijken alvorens tot implementatie over te gaan. De Klant draagt als enige de eindverantwoordelijkheid over de inhoud van het geleverde werk. Dot & Dash kan in dit verband niet aansprakelijk worden gesteld voor gebeurlijke schrijf-, typ- of zetfouten.
8.10 Indien (een deel van) de geleverde Diensten niet conform is met de Overeenkomst, dient de Klant dit binnen de acht (8) kalenderdagen schriftelijk per e-mail, verstuurd tegen ontvangstbewijs, aan Dot & Dash te melden. De Klant dient in de communicatie zijn opmerkingen gedetailleerd te omschrijven, teneinde Dot & Dash toe te laten de grieven van de Klant nader te onderzoeken.
In geval van betwisting moet door de Klant bewezen worden dat de afgeleverde Diensten niet conform de Overeenkomst en/of de Offerte werden opgeleverd.
8.11 Na het verstrijken van de hierboven vermelde termijn van acht (8) kalenderdagen worden de geleverde Diensten geacht als zijnde conform te zijn uitgevoerd aan de Overeenkomst en aan de eisen gesteld door de Klant.
De betaling van de factuur of de ingebruikname van de Diensten ontslaat Dot & Dash van alle verantwoordelijkheid voor vergissingen, weglatingen en andere gebeurlijke tekortkomingen en geldt als stilzwijgende aanvaarding van de geleverde Diensten.
Artikel 9. Overmacht
9.1 In het geval dat een Partij getroffen wordt door een overmacht situatie, zal de getroffen Partij de andere Partij inlichten binnen een redelijke termijn (en met een maximum van vijf (5) werkdagen) na kennisname van de overmacht situatie en het bewijs hiervoor leveren. De Partij die zich beroept op overmacht kan niet contractueel of buitencontractueel aansprakelijk gesteld worden voor niet-nakoming van zijn/haar verbintenissen voor de duur van de overmacht situatie.
9.2 Onder overmacht wordt begrepen de situatie waarin de uitvoering van de Overeenkomst in hoofde van Dot & Dash, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van Dot & Dash, zoals – doch niet beperkt tot - : brand, epidemie, elektrische-, informatica-, internet-, of telecommunicatiestoornissen, beslissingen of interventies van overheidswege, beslissingen of gewijzigde voorwaarden van derden, fouten of vertragingen te wijten aan derden, ziekte of werkonbekwaamheid van Natasja Ceulemans.
Dot & Dash is niet verplicht om het ontoerekenbare en onvoorziene karakter van de omstandigheid die de overmacht uitmaakt te bewijzen.
9.3 De Klant blijft evenwel gehouden tot betaling van de reeds geleverde prestaties, de reeds gemaakte kosten, alsook de kosten welke redelijkerwijze niet meer kunnen worden geannuleerd, maar werden gemaakt door Dot & Dash voorafgaand aan de overmacht situatie.
9.4 Wanneer de overmacht slechts tijdelijk van aard is, zal Dot & Dash alsnog trachten de Diensten te leveren vanaf dit redelijkerwijs weer mogelijk is. In ieder geval blijft de uitvoering van de Overeenkomst opgeschort voor de duur van de tijdelijke overmacht. Partijen zullen in dat geval alle redelijke inspanningen leveren om de gevolgen van de overmacht situatie te beperken.
Als evenwel blijkt dat het blijvend onmogelijk is om de Diensten te voltooien of verder te zetten, zal de Overeenkomst in onderling overleg herzien of beëindigd worden.
Artikel 10. Geheimhouding
10.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens waarvan tijdens de uitvoering van de Diensten wordt kennisgenomen. De Partijen nemen alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om de vertrouwelijkheid te borgen. Partijen zullen zonder toestemming van de andere Partij aan derden geen mededelingen doen over de aanpak, werkwijze of (de inhoud van) de Offerte en/of de Overeenkomst.
10.2 De Partijen zijn gehouden deze informatie op geen enkele wijze aan derden bekend te maken tenzij mits voorafgaand uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord van de andere Partij of indien zij hiertoe wettelijk of bij rechterlijk bevel zijn verplicht.
Artikel 11. Intellectuele eigendomsrechten
11.1 De Klant erkent uitdrukkelijk dat de opgeleverde Diensten, met inbegrip van de gebruikte technieken, schema’s, voorbeelden, modules, eigendom zijn van Dot & Dash en deze beschermd zijn door rechten van intellectuele eigendom. De Klant mag deze niet verspreiden, of zelf commercialiseren en verkopen. De Klant erkent deze enkel te zullen aanwenden voor de doeleinden zoals onderling overeengekomen en binnen de eigen onderneming.
Dot & Dash geeft de Klant hierop een gebruikslicentie, maar behoudt alle overige intellectuele eigendomsrechten.
Deze gebruikslicentie wordt op exclusieve basis voor België overgedragen. De Klant mag deze rechten niet overdragen aan een derde partij. De beëindiging van de Overeenkomst, om welke reden dan ook, betekent ook het einde van de gebruikslicentie.
11.2 De eventuele vergoeding voor deze gebruikslicentie wordt geacht begrepen te zijn in de prijs bepaald in artikel 6 en wordt pas verleend op het ogenblik van volledige betaling van de prijs door de Klant.
11.3 Alle drafts, ontwerpen, concepten, ideeën en voorstellen die voor de Klant worden ontwikkeld in het kader van de uitvoering van de Diensten vallen onder het auteursrecht van Dot & Dash en blijven in het bezit en eigendom van Dot & Dash. De Klant is niet bevoegd om deze aan derden kenbaar te maken noch over te dragen. In geval van inbreuk of misbruik van dit auteursrecht stelt Dot & Dash de Klant, organisatie(s) of perso(o)n(en) in kwestie aansprakelijk.
11.4 Dot & Dash behoudt zich het recht voor haar creaties, met inbegrip van de Intellectuele Eigendom Eindproduct, te gebruiken voor zakelijke en commerciële doeleinden en publicaties, waaronder, doch niet uitsluitend, de website van Dot & Dash, portfolio, advertenties, sociale media van Dot & Dash, tijdschriftartikelen, in drukwerk, beursmateriaal en demonstratiemateriaal.
11.5 De Klant erkent uitdrukkelijk dat de inhoud van de Online Diensten waaronder, doch niet beperkt, templates, gebruikte technieken, schema’s, voorbeelden, modules, eigendom zijn van Dot & Dash en deze beschermd zijn door de rechten van intellectuele eigendom. De Klant mag deze niet verspreiden of zelf commercialiseren en verkopen. De Klant erkent deze enkel te zullen aanwenden voor de doeleinden zoals onderling overeengekomen en binnen de eigen onderneming.
Dot & Dash geeft de Klant een gebruikslicentie op de Online Diensten voor de duurtijd van de Overeenkomst maar behoudt alle overige intellectuele eigendomsrechten.
Deze gebruikslicentie wordt op exclusieve basis voor België en Nederland verleend. De Klant mag deze rechten niet overdragen aan een derde partij. De beëindiging van de Overeenkomst, om welke reden dan ook, betekent het einde van de gebruikerslicentie.
De eventuele vergoeding voor deze gebruikslicentie wordt geacht inbegrepen te zijn in de prijs bepaald in de Overeenkomst en wordt pas gegeven op het ogenblik van volledige betaling door de Klant.
Artikel 12. Aansprakelijkheid en niet-afwerving
12.1 Op Dot & Dash rusten middelen- of inspanningsverplichtingen, doch onder geen enkel beding resultaatsverplichtingen. Dot & Dash verbindt zich er toe haar uiterste best te doen om de overeengekomen Dienst(en) correct te leveren en het beste resultaat na te streven, doch is hier tevens voor afhankelijk van de informatie en de feedback die zij van de Klant ontvangt.
Dot & Dash kan niet aansprakelijk worden gesteld indien het door de Klant beoogde resultaat niet werd bereikt. Het herhaaldelijk afkeuren van grafische content op basis van subjectieve argumenten kan niet leiden tot het stopzetten van de Overeenkomst door de Klant, of het niet betalen van de factuur.
12.2 Dot & Dash is enkel aansprakelijk voor directe schade en kan nooit aansprakelijk zijn voor of gehouden zijn tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) reputatieschade, winstderving, omzetverlies, inkomstenderving, administratie- of personeelskosten, een verhoging van de algemene kosten, verlies van cliënteel of vorderingen van derden.
12.3 Dot & Dash haar totale contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid voor directe schade zal steeds beperkt zijn tot (i) herstel in natura door het aanbrengen van verbeteringen of, (ii) het opnieuw presteren van de te leveren Diensten, of (iii) betaling van een schadevergoeding gelijk aan het bedrag van de factuur waarop de Diensten die aanleiding hebben gegeven tot het schadeverwekkend feit betrekking hebben, naar keuze van Dot & Dash.
12.4 Dot & Dash is voorts niet aansprakelijk voor het niet-naleven van de verplichtingen die op de Klant rusten inzake GDPR en privacy in de brede zin van het woord. Evenmin kan zij aansprakelijk worden gehouden voor technische defecten, hacking, het tijdelijk niet-bereikbaar zijn van de website en/of webshop, slechte vindbaarheid van de website en/of de webshop in zoekmotoren.
12.5 Indien de Klant zelf beeldmateriaal aanlevert, bevestigt de Klant auteur te zijn in de zin van het auteursrecht van de aangeleverde beelden, animaties en dergelijke meer. De Klant garandeert dat in het geval hij/zij materialen levert aan Dot & Dash, deze door hem/haar gecreëerd of rechtmatig verworven zijn. Dot & Dash neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich voor de door de Klant aan haar geleverde beelden, animaties en dergelijke meer. De Klant verklaart hierbij uitdrukkelijk Dot & Dash te zullen vrijwaren van enige aanspraak van derden daaromtrent.
12.6 Dot & Dash kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor de juistheid van de informatie waarvoor zij afhankelijk is van de derden, zoals statistieken welke zij haalt bij derde-partijen, of de werking van systemen van derde partijen, zoals – doch niet beperkt tot - hostingmaatschappijen.
12.7 Indien Dot & Dash een beroep doet op hulppersonen voor de nakoming van haar verbintenissen, is deze hulppersoon voor geen enkele schade aansprakelijk jegens de Klant. Onder ‘hulppersoon’ wordt begrepen, een natuurlijke persoon of rechtspersoon, die door Dot & Dash wordt belast met de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de Diensten, waaronder freelancers, onderaannemers, zelfstandige medewerkers, werknemers. Noch de Klant, noch diens opdrachtgever, of enige partij die in de contractuele keten boven de opdrachtgever van de Klant staat, kan een buitencontractuele vordering instellen tegen (een hulppersoon van) een hulppersoon van Dot & Dash voor schade veroorzaakt door een fout in de uitvoering van de Overeenkomst. Uitsluitend een contractuele vordering van de Klant tegen Dot & Dash is desgevallend mogelijk voor dergelijke schade.
12.8 De Klant verbindt zich ertoe gedurende een periode die een aanvang neemt op datum van de Overeenkomst en eindigt 18 maanden na beëindiging van deze Overeenkomst (de “Niet-afwervingsperiode”), geen enkele van de in huidig Artikel vermelde handelingen te stellen, ongeacht of zij:
rechtstreeks of onrechtstreeks handelen, via een verbonden vennootschap[1], via een verbonden persoon[2], of via andere natuurlijke personen, vennootschappen of rechtspersonen of gerelateerde partijen;
in eigen naam optreden dan wel als bestuurder, zaakvoerder, vennoot of aandeelhouder van een vennootschap of een andere rechtspersoon, of als werknemer, consulent of agent van een natuurlijk persoon, vennootschap of een andere rechtspersoon; of
in enige andere hoedanigheid of op enige andere wijze handelen.
De Klant zal tijdens de Niet-afwervingsperiode geen dienstverlener, onderaannemer, consultant, werknemer of zelfstandige medewerker van de Opdrachtgever aanwerven (of op een andere wijze inzetten als zelfstandige of in enige andere hoedanigheid door bijvoorbeeld commercieel in te zetten of diensten van af te nemen), of ertoe aanzetten of pogen ertoe aan te zetten de Opdrachtgever te verlaten.
De verbintenis tot niet-afwerving is geografisch beperkt tot België.
De Partijen erkennen dat de bepalingen van dit Artikel redelijk en noodzakelijk zijn om de rechtmatige belangen van Dot&Dash te beschermen. Indien evenwel één van de bepalingen van dit de wettelijke beperkingen inzake duur, grondgebied of voorwerp of enige andere wettelijke beperkingen zou te boven gaan, dan zal deze bepaling niet nietig zijn maar worden de Partijen geacht een bepaling te zijn overeengekomen in overeenstemming met de maxima toegelaten door het toepasselijke recht en zal de bepaling van dit Artikel die deze beperkingen te boven gaat dienovereenkomstig en automatisch worden aangepast.
Voor elke overtreding van bovenstaande belangrijke bepaling is er een forfaitair schadebeding van toepassing van 25.000 EUR onverminderd het recht van Dot&Dash om een bijkomende schadevergoeding te vorderen, indien zij kan aantonen dat de werkelijk geleden schade hoger is dan het voormelde bedrag.
Artikel 13. Gegevensverwerking
13.1 Dot & Dash is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens die zal gebeuren conform de bepalingen van de Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG, gekend onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
13.2 Door het goedkeuren van de Offerte en de daaruit voortvloeiende Overeenkomst, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens. Deze Algemene Voorwaarden dienen in samenhang met het Privacybeleid van Dot & Dash te worden gelezen.
Artikel 14. Volledigheid en nietigheid
14.1 Deze Algemene Voorwaarden dienen samen te worden gelezen met de Offerte en de Overeenkomst en vormen de volledige overeenkomst tussen de Klant en Dot & Dash. Zij vervangen elke vroegere bestaande overeenkomst en elk vorig mondeling of schriftelijk akkoord tussen partijen omtrent hetzelfde voorwerp.
14.2 Indien enige bepaling (of deel daarvan) van de Algemene Voorwaarden onafdwingbaar of strijdig met een wettelijke of reglementaire bepaling zou zijn, zal dit de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden niet beïnvloeden en evenmin de geldigheid en afdwingbaarheid van dat deel van de desbetreffende bepaling dat niet onafdwingbaar is of strijdig is met een wettelijke of reglementaire bepaling. In een dergelijk geval zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om de onafdwingbare of strijdige bepaling te vervangen door een afdwingbare en rechtsgeldige bepaling die zo nauw mogelijk aansluit bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
Artikel 15. Overdraagbaarheid
15.1 Partijen kunnen hun rechten en verplichtingen voortvloeiende uit de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden niet overdragen dan met de uitdrukkelijke voorafgaandelijke toestemming van de andere Partij.
Artikel 16. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
16.1 De Offerte, de bijhorende Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst worden uitsluitend beheerst door het Belgische recht. Elk geschil m.b.t. de totstandkoming, de interpretatie of de uitvoering van de overeenkomst en haar algemene voorwaarden alsook van de daaruit voortvloeiende factuur/facturen behoren tot de exclusieve bevoegdheid van de Ondernemingsrechtbank Antwerpen, afdeling Antwerpen.