Jouw merk verdient het om zichtbaar te worden op een onderscheidende, unieke manier

Master Your Brand

Ik geef je wat je nodig hebt om jouw merk in de wereld te zetten, op basis van jouw visie en de klant die je wil bereiken. Dit met tijdloos design dat niet onopgemerkt zal blijven.

strategische branding & design

Future-proof your brand


Een sterk merk dat je ideale klant aantrekt als een magneet, je positionering in de markt versterkt en je eigenheid naar boven haalt. Zodat de eerste indruk van een potentiële klant meteen goed zit, online & offline. Een merk dat kan meegroeien met jouw dromen en doelen.

Mijn missie: jou als changemaker helpen een onderscheidende & future-proof merk op te bouwen.

Voor ambitieuze go-getters die impact willen maken met hun merk


Je zwemt je hele leven al tegen de stroom in en je wil graag impact maken in je sector en op een bepaalde manier verandering brengen met je producten of diensten. Ik creëerde de Master Your Brand speciaal voor jou, om ervoor te zorgen dat je nog meer impact kan maken met een brand die volledig past bij wie jij bent. We gaan jouw prachtige missie in je merk laten doorstralen.

Herken jij je hierin?

#1

Er is een mismatch in wat je uitstraalt met je merk en je waardevolle aanbod. Je voelt je daardoor niet professioneel en herkenbaar genoeg als merk. Je wil dé enige optie worden voor je ideale klant.

#2

Je bent je huidige branding ontgroeid. Je hebt ze zelf in elkaar gestoken of je liet ze snel ontwerpen. Je mist een sterke strategische basis, en richtlijnen die je helpen bij het opbouwen van je merk. Je weet niet goed hoe je je missie en kernwaarden verwerkt in je branding.

#3

Je branding is niet compleet genoeg en dat frustreert je. Je bent constant aan het verfijnen, er zijn veel te veel opties als het gaat over kleur, stijl, lettertypes en soorten beelden. Je verandert daardoor vaak van gedachten.

#4

Je wil jouw klanten de beste ervaring bieden, maar je weet soms niet goed hoe je die klantenbeleving kan verbeteren. Je bent op zoek naar een echte branding partner, iemand die strategisch meedenkt om de beleving van de klant te verhogen.

“Trends zijn niet duurzaam, ik focus me op wat werkt voor jou, je klant en je sector.

Je laat potentiële klanten liggen

Het gevolg

Mensen kopen geen product of dienst. Ze nemen beslissingen vanuit emotie. We kopen liever een product of dienst wanneer we in de missie en visie van een bedrijf of persoon geloven en er achter staan. De rationalisering van de verkoop gebeurt vaak nadien pas.

Branding kan ervoor zorgen dat het gevoel van een klant meteen juist zit.

Wil je daarom liever…

#1

een onderscheidende, tijdloze branding die volledig past bij jouw zaak en je eigen unieke visie & missie?

#2

meer kwalitatieve klanten of de ‘juiste klanten’ aantrekken? Dat je in de toekomst enkel werkt met de klanten waar jij het meeste energie van krijgt.

#3

een high-end, high-impact branding op basis van een strategie die helemaal past bij de groei van je zaak. Gaan voor een sterk merk in plaats van een business.

#4

meer rust in je hoofd doordat je huisstijl compleet is. Je niet meer hoeft na te denken over hoe je jouw uitstraling naar buiten brengt.

#5

meer omzet & groei in jouw zaak, omdat je de beslissing hebt genomen om je professionaliteit, herkenbaarheid en betrouwbaarheid zte verhogen.

#6

een TO-TALE makeover van je huisstijl, zodat al je communicatie consistent wordt doorgetrokken en er stijlvol uitziet. En zodat je met trots je merk naar buiten kan brengen.

Master your brand

Master your brand

Master your brand

Word een meester over je merk en ga voor dat lange termijn resultaat

Na het Master Your Brand traject voelt je nieuwe branding helemaal juist aan. Gedaan met om de twee jaar onnodige kosten te maken en telkens een volledige rebranding aan te gaan. In plaats daarvan kan je verfijnen en bijsturen waar nodig, verder bouwend op je sterk merk. Dit omdat het gebaseerd is op jou en je missie. Want dat is net hetgene dat niet snel zal veranderen.

Na dit traject kan je je gloednieuwe branding lanceren met trots en met een gevoel van vertrouwen.

het all-in traject

Master Your Brand

Geen cursussen of DIY, wel een samenwerking gebaseerd op co-creatie met mij als expert. Jij weet namelijk alles al dat je moet weten over jouw bedrijf. Ik haal die kennis uit jouw hoofd, ik luister zonder oordeel en vertaal dit naar een branding.

Alles wat je nodig hebt om een sterk, onderscheidend merk te worden.
Ik werk steeds op basis van drie pijlers:

  • Ik analyseer je bedrijf grondig om een duidelijk beeld te krijgen van je visie, missie, langetermijndoelen, doelgroepen, ... Dit vormt de basis van de merkstrategie.

    Ik kijk mee naar de positionering van je merk om een inzicht te krijgen in hoe jij je kan onderscheiden. We creëren een merkpersoonlijkheid om je merk menselijker te maken en om te kunnen vertalen naar unieke visuele elementen, zoals logo en huisstijl.

    Ik bestudeer de klanten die je wil aantrekken, concurrenten en het marketing materiaal waar een klant mee in contact komt van begin tot einde in jullie samenwerking.

    Dit helpt om je klanten beter aan te spreken, te differentiëren van concurrenten en de klantenbeleving te verbeteren. Al deze informatie wordt verzameld tijdens een workshop en samengevoegd in een merkplan, dat je kan herzien en delen met andere betrokken partijen.

    Concreet:

    • Kick-off call

    • Strategische workshop 1:1 van 2,5u

    • Uitgebreid merkplan op maat

  • Met de merkstrategie in gedachten, bekijken we de merkidentiteit. Dit omvat alle visuele elementen en de herkenbare huisstijl van je merk. Door eerst de diepgaande analyse uit te voeren, weet ik waarin je je wilt onderscheiden, wat je merkpersoonlijkheid is, hoe je naar buiten wilt komen als merk, en onderzoek ik hoe we dit kunnen benadrukken in kleur, vorm, stijl, enzovoort.

    Het is dé manier om je merk herkenbaar te maken en te laten blijven hangen bij je ideale klant. We willen het visuele aspect van je merk laten aansluiten bij jou, maar tegelijkertijd ook aantrekkelijk maken voor je meest gewilde klant. Dit wordt vervolgens omgezet in een hoogwaardig design.

    Concreet:

    • Creative direction: moodboards

    • Logo & huisstijl concepten

    • Kleurenpalet

    • Font suite: combineerbare lettertypes

    • Huisstijl elementen

    • Beeld & copy stijl

    • Huisstijlgids

    • Brand kit: export logo, elementen, fonts..

  • Als laatste starten we de fase rond de merkbeleving, de derde pijler. Dit omvat alle contactpunten waar een klant met je merk in aanraking komt, zoals je website, drukwerk, lead magnets, enzovoort. We kijken opnieuw naar de customer journey om je merkbeleving te optimaliseren. Ik bekijk al je uitwerkingen vanuit je gloednieuwe merkstrategie en huisstijl.

    We kunnen mogelijk met templates in Canva werken, zodat je zelf kleine aanpassingen kan maken. Ik geef advies over drukkers en alles om je merk zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Eventueel start hierna de fase van het ontwikkelen van een website.

    Concreet:

    • Uitwerkingen op maat, flexibel en afgestemd op jouw wensen en noden. Denk aan drukwerk, social media templates, …

Om te zien of we een match zijn, plan ik graag eerst een vrijblijvend gesprek in.

Tijdlijn: 3 à 4 maanden
Samenwerkingen vanaf €4500 (excl btw)

Master your brand

Master your brand

Hoe hebben Hannelore & Ellen het traject ervaren?

Hannelore verheyen

Zaakvoerder - boostways & Hands-on academy

Als je op zoek bent naar een echte high-end, impactvolle branding, 1 adres! Natasja gaat zeer pragmatisch en grondig aan de slag en je eindigt daardoor met een prachtige branding die volledig bij je past.

Ellen Persijn

Zaakvoerder - Full Circle & Hands-on academy

Boenk erop, zeer high-end. Haar proces zit zo goed ineen, ze weet de essentie bloot te leggen die je zelf al op de achtergrond had geschoven. Ze toont je de onderscheidende elementen die de basis van je merk zijn.

Bekijk hun case hier

Dit traject is niets
voor jou als…

je Nog geen duidelijke richting hebt.

Je hebt nog geen idee waar je naartoe wil met je bedrijf en bent echt nog op zoek naar de juiste positionering. Dan is een high-end branding niet iets waar je al meteen voor hoeft te gaan.

je alles liever zelf in canva ontwerpt.

Je bent graag bezig om al je posts, brochures & e-books te ontwerpen in Canva en ziet niet in waarom je dit nu al zou veranderen. Je bent happy met waar je zaak nu staat en ziet geen nut in van een rebranding.

je nog niet denkt aan extra groei.

Je bent nog te druk bezig met het juist positioneren van je zaak, met te zoeken naar jouw ideale doelgroep en hoe je jouw unieke zelf naar voor kan brengen. En dat is ook helemaal oké. Je wil je daar eerst verder op focussen.

  • Full Circle logo embossed on paper
  • Full Circle logo printed on tape
  • Full Circle Business card design
  • Aroma branding on boxes
  • Aroma branding on packaging

over mij en mijn aanpak

Hi, ik ben Natasja

Ik ben een persoon die graag diepgaand te werk gaat en impact maakt. Ik merkte dat simpele logo en huisstijl pakketten niet voldeden. Zonder naar het geheel te kijken, resulteerde dit in een quick fix. Binnen een jaar of twee voelden klanten dat hun branding niet meer bij hen paste, en dat was veel te snel.

Ik geloof daarom dat een sterk strategisch fundament de oplossing is. Hierdoor kan ik de puzzelstukjes laten samenvallen en echt iets opbouwen dat klopt voor de klant, hun sector en hun doelgroep. Dit resulteert in een ​​doordachte branding die 100% past bij het bedrijf en hun onderscheidende kenmerken.

“De shift die ik zelf voelde door in te zetten op een sterk merk én daarbij trouw te blijven aan mezelf, wil ik ook voor mijn klanten waarmaken.

Ik realiseerde me daarnaast dat ik als ontwerper soms vanuit mijn eigen ego werkte. Het resultaat: het design dat een klant kreeg, voelde niet helemaal juist aan. Ik voegde co-creatie toe aan mijn trajecten en merkte meteen twee verschillen. Het zorgde niet alleen voor betere resultaten en meer tevredenheid, maar de klant voelde zich meer betrokken bij het proces.

Het betrekken van de klant bij het proces is essentieel om hen het ontwerp te laten voelen en hen te doen begrijpen waarom bepaalde beslissingen worden genomen. En dat is heel belangrijk voor het eindresultaat.

Mijn doel is om je bedrijf te laten groeien door te investeren in the long game: het bouwen aan een merk, niet alleen aan een business. Dit doen we samen in dit all-in traject. Het traject waar ik al mijn tijd heb ingestoken, omdat mijn klanten dit verdienen.

Wat klanten vinden van de samenwerking

Liesbeth Lambrecht

Zaakvoerder - Impact Organisatiecoach

Mijn bedrijf had nood aan een nieuwe branding. Wat ben ik blij dat ik met Natasja van Dot & Dash in zee ging. Ze luistert zo goed naar de noden en wensen voor jouw bedrijf. Met haar oog voor detail en professionaliteit bracht ze mijn branding naar een next level. Ontzettend blij met het resultaat en helemaal klaar voor een webdesign traject met haar! Dankjewel Natasja voor je mooie werk! Een aanrader voor elke ondernemer!

Bekijk haar case hier

Michelle korthout

Zaakvoerder - Mims & content

Natasja is een expert in haar vak. Voordat ze op mijn pad kwam, had ik een branding die ik bij de start van mijn bedrijf zelf in elkaar geflanst had. De goedkoopste oplossing, en goed genoeg voor toen. Maar na 3 jaar was het tijd om mijn branding te laten matchen met de visie die ik uitdraag als Copy en Messaging Mentor. Ik voelde met Natasja meteen een klik. Wat ik doe met woorden, doet zij met beelden. De keuze om met haar in zee te gaan was dan ook snel gemaakt. En die keuze heb ik me geen moment beklaagd. Vanaf de eerste moodboard voorstelling zat het er al boenk op. Exact waar ik naar op zoek was.

Ruben & Thomas

Zaakvoerders - De straaljagers

Dot & Dash heeft onze merkstrategie, branding en social media van A-Z uitgetekend. Onmiddellijk véél enthousiaste feedback mogen ontvangen op ons gloednieuwe logo en onze volledig hernieuwde Instagram-pagina.Nu springen we er bovendien meteen uit ten opzichte van onze concurrenten, wat geleid heeft tot een volle agenda. Natasja was niet alleen bezig met het vormgeven van onze zaak, maar ze dacht ook mee over andere marketingmogelijkheden zoals online advertenties en merkconsistentie.

Bekijk hun case hier

Liesje Brockley

Zaakvoerder - LBP BV: fotograaf en business coach

Natasja hielp me met de volledige rebranding van logo en huisstijl, tot een stijlgids en visitekaartjes. Natasja heeft een prachtige creatieve visie, rekening houdend met mijn brand en mijn visie, zonder zichzelf op te dringen. Ik wilde een tijdloze, luxueuze branding en dat heeft Natasja 100% vertaald. Dot & Dash is de investering waard voor een ondernemer die next level wilt gaan en de nood heeft aan de juiste autoritaire tools die de juiste branding vertalen naar (toekomstige) klanten. Bedankt Natasja!

Hadewych haest

Zaakvoerder - A’muse weddings

Natasja inschakelen voor mijn branding was absoluut een TOP beslissing. Als je op zoek bent naar “een logo”, dan ben je bij Dot & Dash aan het verkeerde adres. Natasja neemt de tijd om je bedrijf door en door te leren kennen en bezorgt je een branding waar een duidelijke strategie achter zit. Van de kleuren tot de fonts en zelfs de spacing tussen de letters... Over elk detail van elk aspect is nagedacht! Dot & Dash is absoluut een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een duurzame branding!

Veelgestelde vragen

  • Het grote verschil zit hem in de diepgaande en persoonlijke aanpak. Het is een uitgebreid en uniek proces dat ik heb ontwikkeld om tot een branding te komen die gaat werken voor jou en jouw zaak. Die je gaat onderscheiden van de concurrentie op jouw eigen manier, gebaseerd op een stevig strategisch fundament.

    Dit proces heb ik kunnen ontwikkelen door een combinatie van opleidingen en 10+ jaar ervaring in de sector. Daarnaast krijg je een complete en consistente branding met enkele uitwerkingen. Dit alles op basis van premium design, wat het geheel high-end maakt.

    Tot slot krijg je mijn advies rond hoe je best alles in de markt gaat zetten. Het gaat dus echt om het totaalplaatje bij high-end branding. Je kan me zien als je strategische branding partner gedurende 3 maanden.

  • Ja zeker! Het is maar hoe je high-end omschrijft. Ik werk met klanten uit veel verschillende sectoren. Ik werk het liefst met changemakers, de go-getters van de wereld die graag verandering willen zien in de wereld of een positieve boodschap willen brengen.

  • Dit hangt er vanaf. Ik ga zeker niet zeggen dat je altijd alles moet weggooien, maar we kijken tijdens de strategische fase of je huidige identiteit nog klopt en je nog dient. We kunnen altijd werken met verfijningen, omdat alles op maat is. Dit kunnen we zeker bespreken tijdens een kennismakingsgesprek.

  • Ja natuurlijk. Het is ook jouw zaak en het gaat jouw gloednieuwe branding worden. Jouw input mag zeker & vast niet ontbreken. We gaan samen daarom door een specifiek proces, gevuld met feedbackmomenten.

  • Dat niet, maar ik ken wel verschillende partners die ik kan aanraden tijdens onze samenwerking. Het is belangrijk om ook daar kwalitatief in te kiezen. Beeld en tekst zijn niet te onderschatten als het gaat over branding.

  • Dit is dé hamvraag. Maar die kan ik jammer genoeg niet voor jou beantwoorden. Weet dat een nieuwe & complete branding zalig gaat aanvoelen. Maar hiervoor komt er wel een fase waar je eventueel wat weerstand kan ondervinden. Dit is volledig normaal. Je kan gehecht zijn aan je oude branding en het moeilijk vinden om je te gaan aanpassen. Op die momenten kijken we altijd terug naar het initiële doel van je (re)branding. Wil je groeien? Wil je een schaalbare branding? Wil je meer omzet door de juiste doelgroep aan te trekken?

    Weet dus dat weerstand voelen helemaal normaal is en deel is van het proces. Maar onthoud tegelijk hoe je bij een brand expert terecht bent gekomen. Het is een investering om te zorgen dat je jouw gewenste doelen kan behalen. Ga zeker eens door mijn blog om te bekijken wat high-end branding ook voor jou kan doen.

  • Dat gaat ook deels van jouw commitment en tijd afhangen. Ik reken hier standaard 3 maanden voor, maar dit hangt sterk af van de gekozen uitwerkingen. Het gaat niet enkel over de uitvoering op zich, maar eveneens over de presentatie momenten en de feedback verwerking.

  • Ik heb ondertussen meer dan 10 jaar ervaring in de sector. Ik heb ervaring opgedaan als zelfstandige, en als werknemer in enkele agencies.

    Met deze combinatie aan ervaringen heb ik mijn eigen methode kunnen ontwikkelen, omdat ik voelde dat er een nood was aan een andere soort aanpak. Slow branding, duurzame branding. Vanuit die missie ben ik Dot & Dash gestart.

  • Ik werk meestal met een wachttijd van 2 maanden, maar het kan zijn dat er last-minute plekken beschikbaar zijn. Vraag er dus zeker naar, ik beantwoord graag je vragen!

  • Goede vraag! Ik weet dat het concept van branding soms groot en/of vaag kan aanvoelen. Je kan bij mij terecht voor een gloednieuwe branding, een rebranding: denk aan een volledige nieuw identiteit voor je merk. Een logo, huisstijl, … allemaal gebaseerd op strategische overwegingen. Daarnaast ook voor grafisch ontwerp van online en offline communicatie (sociale media, drukwerk,…) en natuurlijk ook voor websites!